Analiza i diagnostyka, konserwacja i naprawy: pomiary dla kolei.
Monitorowanie predykcyjne oraz oparte na stanie rzeczywistym są równie ważne aby zapewnić bezpieczeństwo, opłacalność oraz płynną i łatwą eksploatację kolei. Regularne kontrole i konserwacja infrastruktury są obowiązkowe, aby uniknąć szkodliwych warunków powodujących uszkodzenia pojazdów lub trakcji.
Bardzo dokładne pomiary pociągów z zewnątrz i pokładowe systemy monitorowania rejestrujące sam pojazd lub tory, linię napowietrzną i pantograf, dostarczają ważnych danych i spostrzeżeń dla nowoczesnych rozwiązań w zakresie utrzymania ruchu. Fizyczny świat czujników, testów i pomiarów HBK jest połączony z cyfrowym światem oprogramowania do symulacji i modelowania oraz analiz zapewnia doskonałe wsparcie dla planowanych remontów, konserwacji predykcyjnej lub rozwiązań normatywnych.
Wykorzystanie precyzyjnych danych pomiarowych w utrzymaniu kolei.
Wiarygodne dane są niezbędne do podjęcia odpowiednich decyzji. Chodzi o ochronę inwestycji, operacji i bezpieczeństwo. Rzetelne pomiary są zatem podstawowymi warunkami wstępnymi. Większość rozwiązań dostępnych na rynku dostarcza tylko raporty o przestojach lub nieprecyzyjne dane pomiarowe. Zazwyczaj takie dane wykazują znaczne rozproszenie i nie mogą być wykorzystywane do bezpiecznych procesów prognozowania. Dlatego niezbędne jest wyposażenie pojazdu i infrastruktury w dedykowaną technologię pomiarową.
Aby zmniejszyć ryzyko ewentualnych uszkodzeń sieci kolejowej oraz zaoszczędzić czas, zasoby i pieniądze, HBK dostarcza pełne rozwiązania pomiarowe i monitorujące dla pojazdów i infrastruktury, a także czujniki i inne komponenty, z których klienci mogą zbudować. własne rozwiązania.
Systemy pomiarowe HBK zapewniające wiarygodne i zrównoważone analizy
Wysokiej jakości dane są podstawą dobrego planowania konserwacji. Nowoczesne i precyzyjne systemy pomiarowe HBK otwierają nowe, zorientowane na przyszłość sposoby serwisowania: od konserwacji opartej na stanie technicznym, przez konserwację predykcyjną, po opisowe rozwiązania konserwacyjne dla torów, linii napowietrznych i pojazdów.
Termin TSI-SPOT® oznacza ofertę HBK dla przemysłu kolejowego, która może pochwalić się ekosystemem czujników optycznych i elektrycznych, systemami gromadzenia danych - QuantumX i SomatXR - oraz rozwiązaniami programowymi do analizy i symulacji danych, a także łączenia z danymi komercyjnymi. Dzięki otwartym interfejsom i dużej elastyczności, komponenty te ułatwiają projektowanie własnych systemów, ale także umożliwiają wykorzystanie optymalnie dopasowanych kompletnych systemów, aby spełnić poniższe aspekty rozwiązania.
Podejście TSI-SPOT® (techniczne specyfikacje interoperacyjności) w pomiarach przydrożnych i pokładowych zapewnia innowacyjne utrzymanie pojazdów i infrastruktury oraz płynne działanie całego systemu.
Monitorowanie przydrożne
HBK oferuje szeroką gamę rozwiązań pomiarowych dostępnych w
systemach pomiaru i monitorowania pociągów z poziomu torowiska:
- Wykrywanie uszkodzeń kół
- Pomiar siły poziomej, pionowej i wzdłużnej oraz masy pojazdu
- Liczenie osi
- Pomiar hałasu i wibracji
Możesz dowolnie wybierać spośród wielu technologii, które
najlepiej odpowiadają Twoim wymaganiom. Produkty HBK obejmują tensometry
elektryczne i optyczne oraz akcelerometry, a nawet systemy hybrydowe. Podstawą
technologiczną są zasady pomiaru naprężeń i piezoelektryczne.
Pokładowe pomiary i systemy monitorowania: tor i linia
napowietrzna
Rosnące wymagania dotyczące wydajności w rozwijającej się
branży transportu kolejowego stanowią wyzwanie polegające na nadaniu priorytetu
konserwacji torów, zanim złe warunki spowodują uszkodzenie pojazdów.
HBK dostarcza najnowocześniejsze technologie, które
umożliwiają branży optymalizację planowania konserwacji torów i linii
napowietrznych. Rozwiązania i komponenty systemowe HBK zapewniają w pełni
zautomatyzowane, autonomiczne systemy monitorowania stanu torów - kompletną
konfigurację obejmującą:
- Informacje dotyczące przyspieszenia, odkształcenia i
temperatury
- Integracja pojazdu z magistralą
- Wysokiej jakości ocena danych i automatyczne generowanie
raportów
- Monitorowanie toru w oparciu o pozycję w sieci
- Wytrzymałe rozwiązanie o długoterminowej niezawodności
- Elektronika o klasie ochrony przeciwpożarowej (zgodnie z EN
45545)
- Umożliwienie klientom zlokalizowania miejsc problemowych i
oceny wagi problemów wspiera proaktywne planowanie konserwacji.